Technische Universität München

The Entrepreneurial University

 
A stimulánsokkal való akut vagy krónikus visszaélés jelentős neurológiai, kardiológiai, pszichiátriai, szülészeti és légzőrendszeri komplikációkat okozhat. Úgy tűnik, a stimulánsok által kiváltott légzőrendszeri toxikus reakciók súlyossága és változatossága az adott szer fajtájának, dózisának és a szedés módjának a függvénye.
Kokain
A kokainszívás akut légzőrendszeri tünetei közé tartoznak a köhögés, a fekete köpet, a véres köpet és a mellhártya eredetű mellkasi fájdalom. A kokain krakk használóknak magasabb a karboxi-hemoglobin szintje, ami okozhatja a kokainnal kapcsolatos mellkasi fájdalmakat. Az illékony bázis kokain használata barotraumákat okoz. A kokain által okozott barotrauma gyakran légmellként, pneumopericardiumként és pneumomediastinumként jelentkezik. A kokain szívása asztma-szerű tüneteket is okozhat, súlyosbíthatja az asztmát és számos légúti komplikációt, ideértve az arc- és homloküreg-gyulladást, a gégefedő-gyulladást, a hörghurutot és a tüdőhörgőcskék gyulladását. A meleg kokain-gőzök ezen túl égési sérüléseket okozhatnak a légutakban.
Kutatások a tüdők csökkent diffúziós képességét állapították meg, amely a csökkent alveolus-hajszálér felületet tükrözi, és amely a kokain-használat után hetekig vagy hónapokig fennmarad. A feltételezések szerint ezt csökkenést az érrendszeri rendellenességek okozzák.
A krakk használatát „krakk-tüdő” tünetekkel társítják, amelyet diffúz alveoláris infiltráció, a tüdőre korlátozódó és szisztémás eozinofília, láz és légzési elégtelenség jellemez. Ez gyakran az intenzív kokainhasználat utáni 1-48 órán belül jelentkeznek. Kokain használata után gyakran számoltak be alveolás tüdővérzésről, tüdőinfarktussal vagy anélkül járó vérköpésről. A kokain használata nem szív eredetű tüdőödémát is okoz. A lehetséges mechanizmusok közé tartoznak a helyi sejtes toxikus reakciók és a tüdőre gyakorolt mikrovaszkuláris hatások. A feltételezések szerint a központi idegrendszer stimulálása váltja ki a nem szív eredetű vagy idegi eredetű tüdőödémát. A stimuláló szerek gyakran okoznak légzési stimulációt, de a súlyos túladagolás a légzés gátlását váltja ki. A kokainmérgezés állatmodelljei arra utalnak, hogy a postictalis légzési gátlás, vagy rohamok hiányában, közvetlen légzési gátlás játszik főszerepet a kokain által kiváltott halálozásban.  
Amfetaminok
Az amfetaminmérgezés légzőrendszerre gyakorolt hatásai közé tartoznak a nehézlégzés, az asztma súlyosbodása, hörghurut és akut, nem szív eredetű tüdőödéma. Az amfetamin használók esetében régóta számolnak be tüdőeredetű magas vérnyomásról.
drucken 

www.doping-prevention.com